מערכת קולית

בעמוד זה ניתן לקבל מידע על אופן השימוש במערכת הקולית של הצייטק

סוגי הרשאות במערכת הקולית
במערכת הצייטק ניתן להעניק גישה למשתמשים נוספים באמצעות שיחת טלפון.
ניתן להגדיר מגבלות בהרשאה, ובכך לאפשר למשתמש לבצע פעולות ולקבל מידע רק על פי מה שהוגדר בהרשאה.
להלן סוגי ההרשאות האפשריות:
  1. הרשאה לשינוי מצב של ערוץ דיגיטלי:
    • (דולק/כבוי): אין הרשאה: המשתמש לא יוכל לבצע פעולות בערוץ.
    • כיבוי בלבד: המשתמש יכול לכבות את הערוץ, אך לא יוכל להדליק אותו.
    • הדלקה בלבד: המשתמש יכול להדליק את הערוץ, אך לא יוכל לכבות אותו.
    • הדלקה לזמן קצוב: המשתמש יוכל בכל פעם להדליק את הערוץ עד למספר הדקות שהוגדרו בהרשאה.
  2. הרשאה לשינוי מצב של ערוץ אנלוגי (לדוגמה: שינוי טמפרטורה) ולערוץ מרובה מצבים (כגון: מצב הפעלה, עוצמת מאוורר):
    • הרשאה: המשתמש לא יוכל לבצע פעולות בערוץ.
    • ללא הגבלה: המשתמש יוכל לשנות את מצב הערוץ כרצונו לפי הערכים האפשריים בערוץ.
  3. הרשאה לקבלת מצב ערוץ:
    • אין הרשאה: המשתמש לא יוכל לקבל מידע על מצב הערוץ.
    • יש הרשאה: המשתמש יוכל לקבל מידע על מצב הערוץ.
  4. הרשאה לקבלת מצב חיישן:
    • אין הרשאה: המשתמש לא יוכל לקבל מידע על מצב החיישן.
    • יש הרשאה: המשתמש יוכל לקבל מידע על מצב החיישן.
הגדרת הרשאה למערכת הקולית
כדי להגדיר הרשאה חדשה במערכת הקולית יש לפעול באופן הבא:
  1. בתפריט הגדרות יש ללחוץ על מערכת קולית.
  2. במסך זה יופיעו רשימת ההרשאות שהוגדרו. אם לא הוגדרו הרשאות הרשימה תהיה ריקה.
    כדי להוסיף הרשאה חדשה יש ללחוץ על הוספת הרשאה.
  3. במסך שיפתח ניתן להוסיף הרשאה חדשה למערכת הקולית.
  4. הגדרת פרטי מקבל ההרשאה:
    • בתיבת שם יש לרשום את שם מקבל ההרשאה.
    • בתיבת טלפון יש לרשום את מספר הטלפון של מקבל ההרשאה.
      כאשר המשתמש יתקשר למערכת הקולית, הוא יזוהה על ידי המערכת וכך תתאפשר לו גישה לערוצים והחיישנים שהוגדרו בהרשאה.
      הערה חשובה! במידה ומספר הטלפון של המשתמש רשום במערכת צייטק נוספת, כאשר הוא יתקשר למערכת הוא יצטרך לבחור לאיזה מערכת ברצונו להתחבר.
    • בתיבת קוד גישה נוכל לרשום קוד שיאפשר למשתמש לקבל גישה למערכת זו גם אם יחייג ממספר טלפון שלא הוגדר בהרשאה.
      הערה חשובה! יש להגדיר קוד בן 5 ספרות לפחות. בעת ההתקשרות למערכת יש להקיש את 4 הספרות האחרונות של קוד המשתמש בהתאם לרשום במסך, ולאחר מכן את קוד הגישה שהוגדר בהרשאה. לדוגמה: אם קוד המשתמש של המערכת הוא: 3124, והקוד שהוגדר בהרשאה הוא: 12345, יש להקיש בשיחה את הקוד: 312412345, וכך תתאפר גישה להרשאה גם ממספר שלא הוגדר במערכת הקולית.
    • בתיבת הערה ניתן לרשום כל הערה שהיא. לדוגמה: מנקה/מזכיר/תלמיד וכו'.
  5. הגדרת ערוצים להרשאה:
    כדי להגדיר את הערוצים שלהם תהיה גישה למקבל ההרשאה יש לפעול כדלהלן:
    בערוץ דיגיטלי (דולק/כבוי) יש אפשרות לאפשר את המצבים הבאים בהרשאה בסימון התיבה וכדלהלן:
    • כבוי המשתמש יוכל לכבות את הערוץ
    • דולק המשתמש יוכל להדליק את הערוץ
    • מקסימום זמן אפשרי אם נרשם בתיבה זו מספר דקות להדלקה, יוסר הסימון מתיבת דולק, והמשתמש יוכל בכל פעם להדליק את הערוץ עד למספר הדקות שנרשמו.
    בערוץ אנלוגי (לדוגמה: שינוי טמפרטורה) ובערוץ משולב (לדוגמה: שינוי עוצמת מאוורר, שינוי מצב הפעלה) ניתן לאפשר את הגישה לשינוי מצב בערוץ דרך המערכת הקולית ערוץ בסימון תיבת סימון שינוי של הערוץ.
  6. הגדרת חיישנים להרשאה:
    ניתן לאפשר את הגישה לשמיעת מצב החיישנים דרך המערכת הקולית על ידי סימון תיבת סימון של החיישן הרצוי.
  7. סימון והסרת סימון מכל הערוצים והחיישנים:
    ניתן לבחור לסמן את כל הערוצים והחיישנים, בלחיצה על: "בחר הכל", או להסיר את הסימון מכל הערוצים והחיישנים בלחיצה על: "מחק בחירה".
  8. הגדרת זמנים להרשאה:
    תיבת "רק כאשר" מאפשרת להגדיר תנאי הפעלה להרשאה, תוך קביעת ערוץ ספציפי כמדליק או מכבה אותה.
    ניתן להשתמש באפשרות זו להגדרת זמני פעילות להרשאה, באמצעות קביעת אירועי הפעלה וכיבוי לערוץ הנבחר.
    כאשר הערוץ דולק, ההרשאה תהיה פעילה, וכאשר הוא כבוי, ההרשאה לא תהיה זמינה.
    לשם כך, בחרו את הערוץ הרצוי, ואת המצב שבו הערוץ יהיה כדי שההרשאה תפעל.
    ניתן להגדיר ערוצים וירטואליים שאינם מפעילים דבר במציאות, אלא משמשים אך ורק להגדרת אירועים להרשאה. לצורך כך פנו אלינו.
  9. כדי לשמור את ההרשאה יש ללחוץ על "שמור". כדי לצאת ללא שמירה יש ללחוץ על "צא ללא שמירה".
  10. לאחר הוספת ההרשאה ניתן לראות כי היא נוספה ברשימת ההרשאות.
    בכל עת ניתן לערוך את ההרשאה בלחיצה על סמל העריכה הכחול, או למחוק את ההרשאה בלחיצה על סמל האשפה האדום.
חיוג למערכת הקולית
לאחר הגדרת הרשאה:
  • חייגו למספר 073-222-1119.
  • המערכת תזהה את מספר הטלפון ותשייך אותו למערכת צייטק הרלוונטית.
  • תוכלו לשמוע את מצב הערוצים והחיישנים, וכן לבצע פעולות בהתאם להרשאה.
במקרים מיוחדים:
  • אם מספר הטלפון רשום במערכת צייטק נוספת, תצטרכו לבחור לאיזו מערכת להתחבר (לפי 4 הספרות האחרונות של קוד המשתמש).
  • אם אתם מתקשרים ממספר חסוי או לא מוגדר, תצטרכו להזין את הקוד הסודי שהוגדר בהרשאה בתיבת "קוד גישה".
אופן השימוש במערכת הקולית
שלוחה 1 - שינוי מצב ערוץ
הקש את מספר הערוץ
0 - לכיבוי
1 - להדלקה
2 - להדלקה לזמן קצוב הזן מספר דקות, ולאחר מכן לחץ 1 לאישור או 0 לשינוי
שלוחה 2 - שינוי מצב קבוצה
הקש את מספר הקבוצה
0 - לכיבוי
1 - להדלקה
2 - להדלקה לזמן קצוב הזן מספר דקות, ולאחר מכן לחץ 1 לאישור או 0 לשינוי
שלוחה 3 - בדיקת מצב הערוץ
הקש את מספר הערוץ
או הקש 0 לשמיעת המצב של כל הערוצים
שלוחה 4 - בדיקת מצב חיישן
הקש את מספר החיישן
או הקש 0 לשמיעת המצב של כל החיישנים
אם אתם זקוקים לעזרה בהגדרת המערכת הקולית פנו אלינו ונשמח לעזור.